Az alvás, a jóga és a közérzet összefüggései

A jóga nem ér véget a jógaszőnyegen, ezt talán mindenki, aki komolyabban elmerült benne, már tudja, hiszen ez egy életmód és komoly pozitív hatásai vannak életünkre, hozzáállásunkra, stresszkezelésünkre.

A jóga nem csak testmozgás, hiszen végre találkozhatunk önmagunkkal, lazíthatunk és megnyugodhatunk kicsit, pláne egy stresszes, rohanó hétköznap után, aminek a hatásai talán még alvás után sem tűnnek el nyomtalanul, hacsak nem teszünk érte.

A másnapi jókedv alapkövei alvás közben rakódnak le, így kiemelten fontos jól, illetve eleget aludnunk. Ehhez nyújtanak segítséget a gyógynövényt tartalmazó készítmények, melyek nem csak a pihenést segítik elő, de kiegészülve pl. a perzsa sáfránnyal, még a nyugodt és jókedvű, koncentrálni képes önmagunkat láttatják majd reggel és napközben, ha tükörbe nézünk.

Skultéti-Szabó Katalin tanácsai a Trendmánia adásában: 

Fókuszban az alvás és a kognitív funkciók

Fókuszban az alvás és a kognitív funkciók

Az alvás az agy számos funkciójára gyakorol regeneráló hatást. Az egyik legjobban ismert hatása a memóriával kapcsolatos. A memorizálási folyamatok leginkább a mély alvás fázisai során aktívak, azonban köztudott, hogy az alvás mintázat az életkor előrehaladtával változik.