A bűvös Ghrelin-Leptin egyensúly 

Az étvágyunkért felelős Ghrelin és Leptin hormonok megfelelő egyensúlyát már egy átalvatlan éjszaka is képes befolyásolni, ezért nyúlunk kalóriadús ételekhez, vagy nassolunk végeláthatatlan módon.

A Ghrelin koncentrációjának megnövekedésével nő az étvágyunk, ami már 5 órás, vagy annál kevesebb alvás után érzékelhető. A Leptin egy étvágyat csökkentő hormon, minek megborulásával kevésbé szabályozható a jóllakottság érzése. Egy-egy rossz éjszaka után növekedik a kortizol-szint is, minek hála csakugyan a hűtőszekrény felé vesszük az irányt.

A jó alvás a fogyókúra egyik legnagyobb segítsége.                                                                        Nottevit Skinny Sleep-Pangl Szarka Dorottya dietetikus ajánlásával 2. rész

Mi az éjszakai programod? Válassz!
Fókuszban az alvás és a kognitív funkciók

Fókuszban az alvás és a kognitív funkciók

Az alvás az agy számos funkciójára gyakorol regeneráló hatást. Az egyik legjobban ismert hatása a memóriával kapcsolatos. A memorizálási folyamatok leginkább a mély alvás fázisai során aktívak, azonban köztudott, hogy az alvás mintázat az életkor előrehaladtával változik.