Az alvás és a testsúly kapcsolata

A WHO a túlsúlyt és az elhízást már önálló betegségként diagnosztizálja. Az extra kilók számos egészségügyi kockázatot rejtenek. Mára már kutatott területté vált az alvás és a testsúly kapcsolata, hisz a rossz alvás bizonyítottan “hízlal”.

A kevés, vagy nem megfelelő alvás, illetve a stressz csökkenti a glükóz toleranciát és a szervezet inzulinérzékenységét. Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy a szervezet nem megfelelőképpen reagál az inzulinra, így a vérünkben keringő glükóz nem jut el a sejtekhez, szervekhez, így azok nem jutnak energiához. Az energiához szükséges glükóz hiába van jelen a szervezetben, látens éhség alakul ki, így többet eszünk a kelleténél.                  Nottevit Skinny Sleep-Pangl Szarka Dorottya dietetikus ajánlásával 1. rész

 

 

 

Mi az éjszakai programod? Válassz!
Fókuszban az alvás és a kognitív funkciók

Fókuszban az alvás és a kognitív funkciók

Az alvás az agy számos funkciójára gyakorol regeneráló hatást. Az egyik legjobban ismert hatása a memóriával kapcsolatos. A memorizálási folyamatok leginkább a mély alvás fázisai során aktívak, azonban köztudott, hogy az alvás mintázat az életkor előrehaladtával változik.